XBOX ONE – Wszystko o konsoli nowej generacji

Wyciekła specyfikacja procesora Xbox720

Czy zgadza się ona z wcześniejszymi zapowiedziami?

Zgodnie z informacjami wieszczącymi, iż Sony może oficjalnie przedstawić nowe PlayStation za nieco ponad tydzień podczas konferencji zaplanowanej na 20 luty, wypadałoby aby Microsoft upewnił się, że Sony całkowicie nie zdominowało nagłówków gazet i serwisów informacyjnych. Jaki sposób jest bowiem lepszy, niż podanie nowych szczegółów dotyczących najnowszej konsoli Xbox? Nie wiadomo czy to właśnie firma Microsoft przedstawiła najnowszą specyfikację techniczną Xboxa 720, jednak niektóre z informacji o wysoce oficjalnym charakterze zostały opublikowane i podane do wiadomości publicznej.

Serwis VGLeaks zauważa, że prawdopodobne specyfikacja przedstawia możliwości sprzętu nieobciążonego wykorzystywanym obecnie kodem źródłowym systemu operacyjnego, tak więc wydajność konsoli nie może być oceniana jedynie w oparciu o podane specyfikacje. Należy również zauważyć, że podanych specyfikacji technologicznych nie można uznać za oficjalne, dopóki Microsoft nie ogłosi czy rzeczywiście takie są.

Jedna z wielu szczegółowych informacji dotyczących specyfikacji, które zawarto w opublikowanym raporcie, podkreśla, że procesor graficzny, noszący nazwę roboczą Durango, taktowany będzie zegarem 800 MHz, co zgodne jest się z poprzednimi plotkami odnośnie podzespołów Xbox720. Według raportu, procesor graficzny posiadać będzie 12 rdzeni, z których każdy zawierać będzie 64 KB dzielonej pamięci lokalnej oraz 64 drożne cache L1 o pojemności 16 KB. Układ graficzny zawierać również będzie 64 KB pamięci dzielonej do użytku ogólnego urządzenia. Rdzenie zawierać będą 4 moduły SIMD z zaimplementowanymi zestawami instrukcji, pozwalającymi im na zachowanie szczytowej mocy obliczeniowej podczas jednoczesnej pracy na ograniczonej liczbie komponentów graficznych.

xbox720 procesor gpu

Układ graficzny charakteryzuje się możliwością wykonywania operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę z prędkością 1.2 Tflops, co również zgodne jest z wcześniej podawanymi informacjami. Szybkość przesyłania danych przez główny RAM określono na poziomie 68 GB/s, podczas gdy przesyła ESRAM o pojemności 32 MB wynosić ma 102.4 GB/s. Porównując go do modułu EDRAM zastosowanego w konsoli Xbox 360, ESRAM pozwala między innymi na teksturowanie oraz renderowanie przez główną pamięć RAM.

Układ graficzny Durango GPU będzie w stanie zastosować 2, 4 oraz 8 krotną korekcję obrazu (MSAA), jak również zmodyfikowany model MSAA, kompresowanie AA. Kompresowanie AA łączy w sobie korzyści zastosowania wysokiego stopnia korekty MSAA, jednocześnie charakteryzując się mniejszym zużyciem zasobów.

Jeżeli przeciek okaże się prawdziwy, pewne kwestie związane z konsolą spotkają się ze zapewne ze zwiększonym zainteresowaniem fanów skupionych na nowinkach technicznych, jeżeli chodzi o możliwości obliczeniowe konsoli ustalone na poziomie 1.2 Tflops (spekuluje się, że PlayStation 4 będzie charakteryzować się możliwością wykonywania operacji na poziomie 1.8 Tflops) oraz całkowity brak pamięci VRAM (który zostanie zastąpiony przez ESRAM). Pamiętajmy jednak, że specyfikacja techniczna nie musi być dokładna i powinna być traktowana z przymrużeniem oka do czasu, aż Microsoft nie ogłosi jej oficjalnie.

Podoba Ci się artykuł? Odostępnij go!

4 Komentarzy

  1. Ja 21-02-2013 at 09:52

    Ale kogoś fantazja ponosi.

  2. JAJAJAJAJAJAJA 10-03-2013 at 18:21

    JA kupie 2 konsole na pewno będą inne gry np kinect sport na xboxa a na ps nie ma.

  3. Karolina 06-04-2013 at 14:21

    Wiadomo już kiedy ukaże się nowy xbox? gdzieś widziałam, że może na święta, ale nie napisali na które

  4. Sergiusz 27-04-2013 at 14:42

    Ktoś sobie żartuje! 1,2 TFLOP/s? GeForce 660 ma 1,8, a kosztuje 200$ To raczej nie pozwoli grać w FHD…

Zostaw komentarz